IP Blokkade

Heeft u last van een van de volgende problemen?

  • U krijgt een foutmelding als u uw mail probeert op te halen.
  • U ziet uw eigen webshop/website niet meer online.
  • U kunt niet meer bij het beheer van uw webshop/website komen.

In de meeste gevallen is er weinig aan de hand behalve dat uw ip-nummer waarschijnlijk is geblokkeerd door de server. Dit gebeurt omdat u te vaak met een verkeerde gebruikersnaam of wachtwoord heeft geprobeerd in te loggen op (web)mail of het beheer van uw website/webshop. De server ziet dit als een hack-poging en blokkeert dan uit bescherming uw ip-nummer.

Wat moet u doen om dit probleem te voorkomen?

  • Probeer te achterhalen wat de oorzaak is; waarmee heeft u herhaaldelijk verkeerd ingelogd?
  • Het hoeft niet met uw pc te zijn gebeurd maar kan ook met uw tablet of smartphone zijn gebeurd. Alle apparatuur aangesloten op dezelfde router/internetverbinding heeft hetzelfde ip-nummer en kan de veroorzaker zijn en wordt geblokkeerd.
  • Zorg ervoor dat u voortaan de juiste login gebruikt.
  • U kunt testen of deze blokkade de oorzaak is door met een andere internetverbinding (bijvoorbeeld 3G) uw site te bezoeken. Als u de site dan wel ziet is de ip-blokkade inderdaad de oorzaak.


Wat moet u doen om dit probleem op te lossen?

  • Ga naar www.watismijnip.nl en kopieer daar uw ip-nummer.
  • Mail uw ip-nummer naar De Websmid.
  • Wij zorgen ervoor dat u z.s.m. weer bij uw website en mail komt.

De eerste stap naar online succes