Taal instellen PrestaShop

Standaard wordt de shop door De Websmid opgeleverd in de Nederlandse taal.

Wil men bijvoorbeeld een extra taal zoals daarbij Duits; dan geldt het volgende:

– Taalkeuzemodule moet geactiveerd worden en gepositioneerd worden in de shop (vanaf 0,5 uur bij aanpassingen).
– Taal moet aangezet worden en geüpdate worden, Nederlands kan als standaard worden ingesteld (kosteloos).
– Als er sprake is van aangepaste, Nederlandse teksten (in de shop, factureren, pakbonnen of e-mail(meldingen)) die deel uit maken van het taalpakket, en deze ook doorgevoerd moeten worden in de andere taal, dan gaat dit op uurbasis.
– Als er sprake is van andere valuta, dan dient de valutamodule te worden geactiveerd en gepositioneerd (vanaf 0,5 bij aanpassingen).
– Klanten dienen zelf de productnamen, “omschrijvingen”, CMS-pagina’s te vertalen (gebruiksvriendelijk via het B/O)

Betaalmethodes

Als klanten een Sisow-account hebben, wordt standaard en kosteloos Mr. Cash geïnstalleerd (voor Belgische klanten). Paypal is ook kosteloos en standaard.
Indien klanten andere betaalmethodes geïnstalleerd willen hebben (bijvoorbeeld Sofortbanking) dan gaat dit op uurbasis.

Verzendmethodes

Voor de goede werking van de buitenlandse versie, dienen zones en vervoerders juist ingesteld te zijn. Standaard wordt een vervoerder (carrier) aangemaakt (bijvoorbeeld Postnl) en gekoppeld aan de juiste zone (Nederland). Postnl is dus de vervoerder/bezorger van de pakketjes.

Het is mogelijk de pakketjes onder te verdelen in verschillende gewichts- en prijsklassen.
Voor gewichtsklassen geldt: gewicht per product is noodzakelijk. De gewichtsklassen kunnen dan als volgt ingesteld worden:

0 > 1 kg / 1 > 5 kg / 5 > 10 kg / 10kg >.

De klasses worden gekoppeld aan de vervoerder. Nu is het mogelijk prijzen toe te kennen aan de verschillende klasses.
Hetzelfde geldt voor prijsklasses (hoe duurder het product; hoe goedkoper de verzendkosten). Het is wel of/of.

Dit wordt standaard en kosteloos voor 1 vervoerder en zone ingesteld.

Wil men voor België een aparte vervoerder; dan dient de standaardvervoerder (Nederland) een eigen zone te hebben waar de vervoerder weer aan gekoppeld wordt.
Dit geldt ook voor België. België heeft een eigen vervoerder nodig, zone en gewichts- of prijsklasses. Dit gaat op uurtarief (vanaf 0,5 uur).

De eerste stap naar online succes